Αντιγράφω ένα κείμενο από το Ιστολόγιο του Βαγγέλη Κολτσάκη "φυσικές επιστήμες κ.α." για την αξία διδασκαλίας της Φυσικής.....
Σε ολόκληρη τη Δύση, τα χαμηλότερα κριτήρια στην επιστημονική εκπαίδευση θέτουν σε κίνδυνο τη μελλοντική ευημερία. Από τα μέσα του 19ου αιώνα, η Δύση εξαρτάτο από τεχνολογικές καινοτομίες και τα επιστημονικά επιτεύγματα τόσο για την επιρροή που ασκεί στον υπόλοιπο κόσμο όσο και για τις προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης. Αλλά η Δύση αντιμετωπίζει πλέον σοβαρό ανταγωνισμό από τις αναδυόμενες χώρες της Ασίας, όπου η εκπαίδευση σε μαθηματικά και επιστήμες «ανθεί».
(Άρθρο του Leon M. Lederman, κάτοχου βραβείου Νόμπελ στη Φυσική και επίτιμου διευθυντή του Εργαστηρίου Εθνικού Επιταχυντή Fermi (Fermilab), στην Μπατάβια του Ιλινόις.)
Διαβάστε όλο το άρθρο από ΕΔΩ.
1 σχόλιο:
Η εναλλακτική πρόταση του Leon M. Lederman αφορά ένα εκπαιδευτικό σύστημα, που έχει επιλέξει, στην περίπτωση της διδασκαλία των Επιστημών, να εστιάζει στο συγκεκριμένο (π.χ. υγιεινή, διατροφικές συνήθειες) και όχι στο αφηρημένο (π.χ. νόμοι του Maxwell). Στην εμψύχωση ενασχόλησης με υλικά (π.χ. κατασκευές ρουκετών), παρά εργαστηριακές ασκήσεις επιβεβαίωσης φυσικών νόμων (π.χ. αμαξίδια για τη διατήρηση της ορμής). Συζήτηση με στόχο την επιχειρηματολογία για της συνέπειες του φαινομένου του θερμοκηπίου και όχι ανάπτυξη του φορμαλισμού των θερμοδυναμικών νόμων, που το περιγράφουν. Η πρόταση προβλέπει διεπιστημονική διερεύνηση διαφόρων ζητημάτων και συνεργασία ειδικοτήτων. Στοχεύει στην ανάδειξη της Φυσικής ως της θεμέλιας αφετηρίας για την προσέγγιση των Επιστημών. Στο δικό μας εκπαιδευτικό σύστημα η Φυσική αποτελεί τη βάση της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών. Δηλαδή ο L. πιθανόν να ήταν ευτυχής με την ανάγνωση του Ελληνικού Α.Π στις Φ.Ε.
Περισσότερα για τις ιδέες και το πρόγραμμα του Leon M. Lederman, στο «Μαθητές, Ερευνητές & Πολίτες», Charpak George, Σαββάλας, 2001
Δημοσίευση σχολίου