Και για να μην μιλάμε στον αέρα, μπορείτε να δείτε μια μικρή επεξεργασία των δεδομένων, με βάση τα στατιστικά που ανακοίνωσε το ΥΠΕΠΘ και τα οποία μπορείτε να δείτε από ΕΔΩ.
Επειδή μας ενδιαφέρουν τα ποσοστά, ανεξάρτητα από τα ποια κατεύθυνση παρακολούθησαν οι υποψήφιοι, δείτε τον παρακάτω πίνακα, με το πλήθος των υποψηφίων και με την υπόθεση (που δεν επηρεάζει το τελικό αποτέλεσμα), ότι παρέμεινε σταθερός τα χρόνια που μελετάμε.
Αν σας διευκολύνει μπορείτε να δείτε και στο παρακάτω γράφημα πώς μειώνεται το ποσοστό σταθερά από χρόνο σε χρόνο.
Επειδή δε τα ποσοστά είναι ψυχρά, ας προσέξουμε ότι μέσα σε 4 χρόνια μπορέσαμε να ανεβάσουμε σε απόλυτους αριθμούς την επίδοση 8.646 υποψηφίων σε σύνολο 53.575, ώστε να περάσουν το φράγμα του 10 στη Φυσική Κατεύθυνσης!!!
Το αποτέλεσμα γίνεται πιο συγκλονιστικό, αν δούμε τι συνέβη και με τους υπόλοιπους υποψηφίους. Θα περίμενε κανείς ότι μια στοχευμένη διδασκαλία για το ανέβασμα των ασθενέστερων μαθητών, θα είχε ως αποτέλεσμα την εγκατάλειψη των καλυτέρων. Ευτυχώς κάτι τέτοιο δεν συνέβη. Ας δούμε την αντίστοιχη εξέλιξη των αριστούχων μας στην τελευταία τριετία (δυστυχώς δεν δόθηκαν τα στοιχεία του 2005, όπου θα είχαμε και μια εναργέστερη εικόνα).
Το παρακάτω γράφημα δείχνει το αντίστοιχο ποσοστό των υποψηφίων με βαθμολογίες από 18-20.
Μπορούμε να παρατηρήσουμε μια σαφή ανοδική τάση σε μια τριετία και μόνο, με τιμές από 8,83% σε 19,51%.
Συμπέρασμα: Την τελευταία τετραετία έγινε μια μικρή επανάσταση στη διδασκαλία της Φυσικής στα σχολεία μας (άντε και στα φροντιστήρια, μην φωνάζετε φροντιστές συνάδελφοι…) και το αποτέλεσμα είναι άκρως ενθαρρυντικό. Αν συνεχιστεί 2-3 χρόνια ακόμη η προσπάθεια αυτή με τους ίδιους ρυθμούς, μπορούμε να ευελπιστούμε ότι ΚΑΝΕΙΣ υποψήφιος δεν θα γράφει κάτω από 10, ενώ ένα ποσοστό γύρω στο 40% θα αριστεύει.
Και τώρα θα ήθελα να σας μεταφέρω και μερικές αποκλειστικές μου πληροφορίες από αξιόπιστες πηγές.
Μόλις πήρε τα αποτελέσματα ο υπουργός Παιδείας κ. Στυλιανίδης είχε συνάντηση με το υπουργό Εθνικής Οικονομίας κ. Αλογοσκούφη. Στη συνάντηση αυτή ο κ. Στυλιανίδης ζήτησε να δοθεί, σαν πριμ παραγωγικότητας, στους Φυσικούς που είχαν τα παραπάνω αποτελέσματα στη δουλειά τους, 1000 Ευρώ, εντός του Θέρους1, από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το επιχείρημα ήταν ότι πρέπει να εισάγουμε άμεσα την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου και του εκπαιδευτικού και τώρα μας δίνεται μια θαυμάσια ευκαιρία, να το κάνουμε και να είναι πανευτυχείς και οι Έλληνες εκπαιδευτικοί.
Ο κ. Αλογοσκούφης, επειδή έχει κάποια στενότητα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού, ζήτησε να δει αντίστοιχους πίνακες και για τα άλλα μαθήματα, για να δει αν μόνο οι Φυσικοί αξίζουν την επιβράβευση αυτή. Κατά τις πληροφορίες μας, ο κ. Στυλιανίδης έδωσε τον παρακάτω πίνακα, που εμφανίζει την σύγκριση των αντίστοιχων αποτελεσμάτων μεταξύ Φυσικής και Μαθηματικών, για αριστεύσαντες υποψήφιους.
Τότε ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας πρότεινε να περικοπεί ποσόν 500 € από κάθε Μαθηματικό, για να δοθούν τα 1000€ σε κάθε Φυσικό (μην ξεχνάμε την αναλογία 2-1). Ο κ. Στυλιανίδης όμως αντέδρασε και είπε ότι δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, αν και εν μέσω του Θέρους1, η ΟΛΜΕ, που ελέγχεται από το ΠΑΣΟΚ (και τις άλλες Δημοκρατικές δυνάμεις…) θα αντιδρούσε σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Έτσι το θέμα αφέθηκε να εξετασθεί ξανά σε ευθετότερο χρόνο. Η πληροφορία που κυκλοφόρησε στην μπλογκόσφαιρα, ότι ο κ. Αλογοσκούφης αντιπρότεινε αντί να δοθεί το πριμ των 1000€ σε όλους τους Φυσικούς, να δοθεί bonus 20.000 € στα μέλη της επιτροπής των εξετάσεων, ελέγχεται ως ανακριβής.
Το θέμα όμως είχε και άλλες παρενέργειες. Σε προηγηθείσα σύσκεψη στο υπουργείο Παιδείας, Φιλόλογος σύμβουλος του Υπουργού, πρότεινε το πριμ να το πάρουν και οι Φιλόλογοι που δίδαξαν τα Αρχαία Ελληνικά, παρουσιάζοντας το παρακάτω γράφημα, για το ποσοστό των υποψηφίων που έγραψαν κάτω από 10 τα τελευταία χρόνια.
Έτερος όμως σύμβουλος υπενθύμισε, ότι το αποτέλεσμα αυτό δεν οφείλεται στον ζήλο των συναδέλφων Φιλολόγων, αλλά στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος, στην Α΄Λυκείου από 4-6 ώρες, αλλά και στην εισαγωγή των Αρχαίων Ελληνικών σαν μάθημα γενικής παιδείας στη Γ΄Τάξη.
Κατόπιν τούτου, αποφασίστηκε να γίνει πρόταση στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, να αφαιρεθούν 2 ώρες από το εβδομαδιαίο πρόγραμμα, σε κάθε τάξη, από τα Μαθηματικά (έτσι και αλλιώς δεν μαθαίνουν τίποτε, τσάμπα τα διδάσκονται) και να προστεθούν στη διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών. Ελπίζοντας με τον τρόπο αυτό οι Έλληνες μαθητές, αφού τους δοθούν περί τις 20-30 άγνωστες λέξεις, να μπορούν να αντιληφθούν το νόημα, ενός αποσπάσματος 10 γραμμών του Παπαδιαμάντη.
Υ.Γ. Επειδή το άρθρο μπορεί να το διαβάσουν και μαθητές, για διευκόλυνσή τους, δίνεται ότι:
(1) Θέρος = Καλοκαίρι
Από όπου και Θερινή ώρα ή όπως λέμε και:
Όνειρα θερινής νυκτός…
4 σχόλια:
Πραγματικα θεωρω πολυ αστοχη αυτη τη δημοσιευση...Οι καθηγητες μας δε θα επρεπε να παρουν κανενα πριμ(μηπως να δοθει στους φροντιστηριαρχες?) καθως τα θεματα ηταν πολυ ευκολα συγκριτικα με τα περσινα και τα προπερσινα και απλουστατα ηταν ετσι,ωστε να γραψουν ολοι οσοι απετυχαν στα μαθηματικα κατευθυνσης
Θα σου συνιστούσα να ξαναδιαβάσεις το άρθρο, γιατί έχω την εντύπωση ότι δεν το κατάλαβες.... Αν επιμένεις ότι αυτό είναι το πνεύμα, θα δώσω και ... διευκρινήσεις.
Σχετικά με τις ανισοκατανομή των ωρών στα αναλυτικά προγράμματα (και λίγο με τα επίσημα σχολικά βιβλία δυο - τρία σχόλια).
1) Τις προάλλες συνάδελφος που κάνει μια εργασία (σε μεταπτυχιακό)έφερε τρια φυλλάδια φωτοτυπίες από την ενότητα στατικός ηλεκτρισμός - απλά ηλεκτρικά κυκλώματα. Το ένα ήταν από το επίσημο βιβλίο της Γ΄Γυμνασίου, το άλλο από ένα δοκιμαστικό βιβλίο και το τρίτο από ένα Αμερικάνικο πρόγραμμα. Δεν γνώριζα αρχικά την προέλευση των βιβλίων (εκτός φυσικά από το επίσημο σχολικό) και συζητήσαμε - συπλήρωσα τρια ερωτηματολόγια για τα βιβλία. Είδα ότι το 3ο βιβλίο ήταν γραμμένο σύμφωνα με την διδακτική του εποικοδομισμού, είχε αναλυτκούς στόχους, πληθώρα πειραμάτων, ξεκινούσε από απλά και έφτανε σε σύνθετα, είχες την έντύπωση ότι δάσκαλος και μαθητής συνομιλούσαν, σαν να μην απευθύνονταν σε τάξεις των 25-35 μαθητών κλπ.Σε παρατήρησή μου ότι αν αυτό το βιβλίο εδιδάσκετο στην Ελλάδα, θα κάναμε 3 μήνες στατικό ηλεκτρισμό και ηλεκτρικά κυκλώματα, μου απάντησε ότι στο Αμέρικα υπάρχουν σχολεία θετικών μαθημάτων, ότι τα μαθήματα - εργαστήρια συνεχίζονται και το απόγευμα. Έμεινα άναυδος
2)Ο ίδιος συνάδελφος μου μετέφερε σχόλια γονέων ... Τι φταίει που το παιδί μου δεν καταλαβαίνει το επισημο σχολικό βιβλίο, αλλά καταλαβαίνει το ίδιο μάθημα από το αντίστοιχο βοήθημα του τάδε, κάτι που δεν έμεινα άναυδος γιατί το γνώριζα.
3) Τι να σου κάνει η 1 ώρα Χημείας στην Β Γυμνασίου, πότε χάνεται, πότε το ένα πότε το άλλο, αν τύχει μάλιστα και είναι 6η 7η ώρα, είναι σαν να μην γίνεται. Πότε να προλάβει ο/η δόλιος/α ΠΕ4χ να κάνει το μαθημα, το πείραμα, το διαγώνισμα, μάθημα από το cd της Χημείας
4) Ενα τελευταίο: Μου έκανε μεγάλη εντύπωση ο σάλος, η καταγραυγή για το βιβλίο της Ιστορίας του Δημοτικού (κατά τη γνώμη μου δίκαια) αλλά από την άλλη μεριά η εκκωφαντική ησυχία για τα νέα βιβλία του Γυμνασίου, αν επαρκεί ο χρόνος να διδαχθούν, αν συμβαδίζουν με την ηλικία των μαθητών κλπ
Επλίζω να μην σας κούρασα
Δεν με κούρασες Μιλτόνιε!
Συμπληρωματικά σε αυτά που γράφεις:
1)Ποιος ασχολήθηκε ποτέ με το Αναλυτικό πρόγραμμα στην Ελλάδα; Τι διδάσκουμε, πώς το διδάσκουμε και γιατί το διδάσκουμε; Είναι από τα πράγματα που αν τα πεις σε κοιτάζουν λίγο περίεργα.
2) Πώς κατανέμεται το ωρολόγιο πρόγραμμα. Να θυμηθούμε με ποιες διαδικασίες αυξήθηκαν οι ώρες της Χημείας στην Α΄και Β΄Λυκείου; (Αυτό άσχετα με την άποψή μου ότι καλώς αυξήθηκαν). Να θυμηθούμε ότι αυξήθηκαν 2 ώρες τα ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ στην Α΄Λυκείου, για να βελτιωθεί η γνώση των μαθητών στην ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ; Ή ότι έβαλαν μάθημα Γενικής παιδείας τα Αρχαία στην Γ΄Τάξη; Κανείς δεν βρέθηκε να πει, ότι τα μαθήματα γενικής παιδείας στην Γ΄Τάξη, στην καλύτερη περίπτωση διδάσκονται από κάποιον "κακόμοιρο" συνάδελφο μέσα στην πλήρη αδιαφορία των μαθητών του ενώ στην χειρότερη δεν διδάσκονται καθόλου;
Δημοσίευση σχολίου