Με την μεταρρύθμιση Αρσένη άλλαξε ο τρόπος προαγωγής των μαθητών και δόθηκε η δυνατότητα σε ένα μαθητή να προάγεται, αν ο μέσος όρος των γραπτώς εξεταζομένων μαθημάτων, είναι το 9,5.
Γιατί και πώς έγινε αυτό, νομίζω ότι είναι γνωστό. Απλά να τονίσω ότι ο νόμος προέβλεπε, ότι αν υπήρχε διαφορά 3 μονάδων μεταξύ προφορικού και γραπτού βαθμού, θα γινόταν αναπροσαρμογή του προφορικού, στις τρεις μονάδες. Και όλα αυτά, στην προοπτική ότι οι μαθητές (της Β΄ και Γ΄) θα έδιναν όλα τα μαθήματα σε Πανελλαδικές εξετάσεις.
Από τότε κύλησε πολύ νερό, είχαμε αλλαγές και τροποποιήσεις σωρηδόν και φτάσαμε στη σημερινή κατάσταση.
Δείτε ένα υποθετικό μαθητή της Α΄ τάξης του Λυκείου και τον έλεγχό του.
Δεν θα σχολιάσω το τελικό αποτέλεσμα. Θα ήθελα μόνο να κάνω κάποιες επισημάνσεις:
- Βλέποντας την προφορική του βαθμολογία, γίνεται φανερό ότι πρόκειται για έναν αδιάφορο μαθητή. Στα Φιλολογικά μαθήματα γύρω στη βάση και στα Φυσικομαθηματικά, κάτω από τη βάση ή έστω οριακά 10. Έχει ένα 15,5 Οικονομία, 18 Τεχνολογία (να υπενθυμίσω ότι θεωρείται γραπτώς εξεταζόμενο ενώ δεν είναι…) και 15 Ψυχολογία (δείτε στο σχολείο σας το μέσο όρο στα μαθήματα επιλογής και θα καταλάβετε γιατί). Είναι εύκολο να συναντήσετε ένα μαθητή της Α΄Λυκείου με αυτή τη προφορική βαθμολογία; Νομίζω ότι η απάντηση είναι αρνητική. Η πρακτική των τελευταίων χρόνων, δείχνει συνήθως πολύ μεγαλύτερους προφορικούς βαθμούς…
- Δείτε τώρα και τα γραπτά του μαθητή. Δεν θα τα σχολιάσω.
Και το τελικό αποτέλεσμα; Τα σχόλια δικά σας...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου