Πέμπτη, 8 Νοεμβρίου 2007


ΣΤΟΝ ΠΙΝΑΚΑ


Σε ποιον πίνακα;
Αυτόν που βρίσκεται υπό κατάληψη....
Περιμένοντας να επιστρέψουν οι μαθητές μας στις τάξεις....
Και γιατί να επιστρέψουν;
Αφού στην κοινωνία μας, η γνώση δεν είναι αυταξία. Μας ενδιαφέρει μόνο αν πρόκειται να την χρησιμοποιήσουμε για να πάρουμε ένα πτυχίο που θα μεταφράζεται σε χρήμα. (και αν ξέρανε τα παιδιά μας τι χρήματα θα τους φέρει το πτυχίο...... θα τρέχανε μην τύχει και τους πέσει το πτυχίο στο κεφάλι...)
Έτσι όσοι στοχεύουν να μπούνε σε μια καλή σχολή, δείχνουν να ενδιαφέρονται για κάποια συγκεκριμένα μαθήματα. Όμως, όπως λένε και οι Τούρκοι, το φτηνό κρέας το τρώνε τα σκυλιά. Και το δημόσιο σχολείο είναι δωρεάν. Άρα αυτό που δίνει δεν έχει αξία. Μόνο στο Φροντιστήριο μαθαίνουν τα παιδιά!!!
Κατά συνέπεια γιατί να μην κλείσουν τα σχολεία, για να μπορέσουν να διαβάσουν τα παιδιά, πηγαίνοντας στο Φροντιστήριο;
(Το γιατί βρισκόμαστε σε αυτό το σημείο, είναι μεγάλο θέμα και θα το δούμε μια άλλη φορά.)
Αλήθεια πόσες απουσίες κάνει ένας καλός μαθητής της Γ Λυκείου; Και αν έχει γίνει αποδεκτό να μπορεί να απουσιάζει ένας μαθητής, πάνω από 114 ώρες το χρόνο (20 μέρες) γιατί να μην κάνουν κατάληψη άλλες 20 μέρες και να μην παίρνουν απουσίες;
Και οι άλλοι; Γιατί να μην θέλουν κατάληψη και να κοιμηθούν για καμιά εικοσαριά μέρες και να γλυτώσουν τα μαθήματά τους; Υπάρχει λόγος;
Οι γονείς; Μα αυτοί πληρώνουν τα φροντιστήρια των παιδιών τους. Αυτοί ξέρουν καλύτερα από όλους πόσο άχρηστο είναι το σχολείο.
Και οι καθηγητές γιατί να μην επιθυμούν την κατάληψη; Και αυτοί θα κάνουν τις δουλειές τους. Έτσι και αλλιώς νιώθουν να μην εκτιμά κανένας την δουλειά τους. Κανείς δεν θα τους πει έναν καλό λόγο, αν κουρασθούν και κανένας δεν θα τους επιπλήξει αν τα φορτώσουν όλα στον κόκορα...
Υπάρχουν βέβαια και οι συνδικαλιστές....
Όπως λέει και ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ, οι καθηγητές δεν προωθούν τις καταλήψεις, άλλωστε έχουμε πολλά παραδείγματα που καθηγητές εναντιώνονται (
όπως δεν θα έπρεπε) στις καταλήψεις..... Άλλωστε τα αιτήματα της εκπαιδευτικής κοινότητας είναι κοινά....
Υπάρχουν και τα κόμματα.
Αυτά που δίνουν γραμμή, δημιουργούν τα συντονιστικά, θέτουν τα πλάνα...
Το κάνουν για να προπονήσουν τη νέα γενιά στην Επανάσταση. Όλο και κάτι θα ψαρέψουμε, θα αποδείξουμε την πλέρια αντίθεσή μας στο σημερινό σχολείο και θα αναδείξουμε πόσο τέλειο θα είναι το σχολείο του μέλλοντός μας, αυτό μετά τη δεύτερη παρουσία (συγνώμη μετά την επανάσταση ήθελα να πω...)
Αυτά που σιωπούν γιατί φθορά της κυβέρνησης είναι η κατάσταση αυτή, λίγο από εδώ, λίγο από εκεί πού θα πάει, θα την πάρουμε την εξουσία την άλλη φορά... Άλλωστε τι διαφορετικό έχουμε να προτείνουμε για την εκπαίδευση;
Υπάρχει και η κυβέρνηση. Αλήθεια υπάρχει;
Και γιατί να αντιμετωπίσει την κατάσταση; Για να δώσει ευκαιρία να την κράξουν τα κανάλια; Άσε την να εκφυλισθεί και θα ανοίξουν από μόνα τους τα σχολεία, μόλις βαρεθούνε οι μαθητές να κάθονται. Τι είπε ο κ. Υπουργός της παιδείας;;
Αν η πλειοψηφία των μαθητών ψηφίσει κατάληψη, τότε αυτή είναι νόμιμη;
Αλήθεια είπε τέτοιο πράγμα ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ; Δεν μπορώ να το πιστέψω, μάλλον λάθος κατάλαβα.
Ούτως εχόντων των πραγμάτων (που θα έλεγαν και οι καθαρευουσιάνοι) τα σχολεία παραμένουν κλειστά και εγώ πρωί Πέμπτης, αντί να είμαι στην τάξη με τους μαθητές μου, κάθομαι και γράφω τις σκέψεις μου. Ενδιαφέρουν κανέναν; Πιθανόν όχι. Αλλά αμετανόητος δάσκαλος εγώ θα τις εκθέσω......



Ο/Η Kokas είπε...

Συμφωνώ απόλυτα κα τάσομαι υπέρ της θέσης σας! Τόσον καιρό δεν έχω παρακολουθήσει ούτε έχω συμετάσχει στο θέατρο αυτό του παραλόγου που διαδραματίζεται στο σχολείο μας. Ο καιρός όμως πέρασε και ο χρόνος λειτουργεί αντίστροφα για εμάς. Γι'αυτό αύριο έχω σκοπό να πάω το πρωί σχολείο να συγκεντρώσω και να αυξήσω τα κατά και από δευτέρα με το καλό να ανοίξουμε πάλι να ξεκινήσουν τα μαθήματα.Έλπίζω η προσπάθειά μου να έρθει εις πέρας και να έχει καλή έκβαση.
Σημείωση.. Ωραίο και δυνατό κείμενο!!

8 Νοέμβριος 2007 4:08 μμ


7 σχόλια:

Kokas είπε...

Συμφωνώ απόλυτα κα τάσομαι υπέρ της θέσης σας! Τόσον καιρό δεν έχω παρακολουθήσει ούτε έχω συμετάσχει στο θέατρο αυτό του παραλόγου που διαδραματίζεται στο σχολείο μας. Ο καιρός όμως πέρασε και ο χρόνος λειτουργεί αντίστροφα για εμάς. Γι'αυτό αύριο έχω σκοπό να πάω το πρωί σχολείο να συγκεντρώσω και να αυξήσω τα κατά και από δευτέρα με το καλό να ανοίξουμε πάλι να ξεκινήσουν τα μαθήματα.Έλπίζω η προσπάθειά μου να έρθει εις πέρας και να έχει καλή έκβαση.
Σημείωση.. Ωραίο και δυνατό κείμενο!!

Δ. ΜΑΡΓΑΡΗΣ είπε...

Η απάντηση ενός μαθητή.
Λες να υπάρχει ελπίδα;

Ανώνυμος είπε...

Δεν μπορείτε να καταλάβετε ότι η απόρριψη είναι του σχολείου με τη σημερινή του μορφή;
Δεν μας ευχαριστεί. Η ζωή είναι αλλού.
Ένας ανεύθυνος(σύμφωνα με την άποψή σας) καταληψίας.

Kokas είπε...

Δεν έχεις κι άδικο για το κατά πόσο τραβά ή προσεγγίζει το σχολείο τον μαθητή. Έχεις άδικο όμως που καταδικάζεις και κάθε σχολείο γιατί το παρομοιάζεις με το δικό σου. Εγώ φυτώ στο 9ο Λύκειο Πειραιά και μπορώ να σου πω πως λυπάμαι που δεν έχω σχολείο διότ έχω αξιόλογους καθηγητές οι οποίοι προσπαθούν και θέλουν να κάνουν μάθημα! Θέλουν να διδάξουν! Αγαπούν το σχολείο και τους μαθητές και θέλουν το καλύτερο γι'αυτούς παρόλο που δεν το δείχνουν. Εγώ είμαι ευχαριστημένος με το σχολείο μου αλλά γνωρίζω πως δεν είναι όλα τα σχολεία έτσι.. Αυτός είναι και ο λόγος που συμμερίζομαι τον αγώνα και την προσπάθειά "σας"! Το δικό μου σχολείο κάνει όμως κατάληψη "για τις στρογγυλές τυρόπιτες".. Δεν έχουν επίγνωση του τι κάνουν και το έχουν πάρει πολύ στα χαλαρά. Άρα, απ'ότι καταλαβαίνεις τάσομαι υπέρ και κατά των καταλήψεων. Όμως, γνωρίζοντας την αδιαλαξία της κυβερνήσεως..(παρόλο που το νυν εκπαιδευτικό σύστημα δεν είναι και το καλύτερο) είμαι κατα.. γιατί το μόνο που καταφέρνουμε είναι να χάνουμε μαθήματα..

Xrysostomos είπε...

Συνάδελφε, καλως ήλθες στη μπλογκ-όσφαιρα!

Ένα σχετικό ποστ για τις καταλήψεις, και ειδικότερα το επιχείρημα του "χαβαλε" θα βρεις στο didaskw.blogspot.com

Μπορείς να ρίξεις και μια ματιά στο logiaekpaideytikwn.blogspot.com -η άποψη σου είναι απαραίτητη

Aimilia είπε...

Κύριε Μάργαρη καταρχήν συγχαρητήρια για το κείμενό σας το οποίο παρουσιάζει την ακριβή κατάσταση και της παιδείας γενικότερα αλλά και του σχολείου μας πιο συγκεκριμένα....
Κανείς δεν είπε ότι οι καταλήψεις γίνονται για συγκεκριμένους λόγους...
Ακόμα και αυτοί που συμμετείχαν στην κατάληψη του σχολείου μας, τώρα αν τους ρωτήσετε τους λόγους για τους οποίους έγινε η κατάλψη,θα σας απαντήσουν γενικά και αόριστα....
Πληγές στην παιδεία υπάρχουν ...και μάλιστα πολλές....μόνο που πλέον δεν μπορούν να ''κλείσουν'' με μία κατάληψη....Πάνε οι εποχές που οι ουσιαστικές καταλήψεις είχαν αποτέλεσματα...
Αυτό όμως που με σταναχωρείπερισσότερο δεν είναι το ότι έκλεισε το σχολείο για 3 εβδομάδες....αλλα ο λόγος για τον οποίο έκλεισε...έκλεισε γιατι το επίπεδο των μαθητών -γενικά και όχι μόνο στο σχολείο μας- είναι πολύ χαμηλό {βάζοντας και τον εαυτό μου μέσα--αν και απουσιολόγος}...και τι εννοω;Δυστυχώς τέτοιο πλέον είναι το εκπαιδευτικό σύστημα και γενικά η ''αγωγή'' της χώρας μας προς τους νέους ανθρώπους...
Είναι ένα σύστημα αποπροσανατόλισης των εφήβων από την πραγματικότητα κάνοντας τους να πιστεύουν ως ουσιαστικά αυτά που δεν έχουν παραμικρή αξία...
Είναι ένα σύστημα ''ντριμπλαρίσματος'', όπως μου έχει μάθει ο προπονητής μου στο ποδόσφαιρο, με σκοπό να ''ξεγελάσεις'' τον άλλο, να του ''περάσεις'' το λάθος μήνυμα -που φυσικά εξυπηρετεί εσένα!- και να καταλήξεις εσύ ο νικητής και ο άλλος ο άπραγος και τελικά χαμένος...
Ίσως όλα αυτά φανούν φλυαρίες....αλλά είναι η άποψή μου...η οποία δεν στηρίζει τους ''καταληψίες'' αλλά βρίσκει και ένα άλλοθι για αυτούς....
Γιατί ποτέ δεν φταίει μόνο ένας....και πόσο μάλιστα ο μικρότερος....{ή καλύτερα, το θύμα της σημερινής πραγματικότητας...}

Ανώνυμος είπε...

http://www.google.gr/search?hl=el&q=blogs+%CE%B3%CE%B9%CE%B1+%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BB%CE%AE%CF%88%CE%B5%CE%B9%CF%82&start=100&sa=N