Να ξεκινήσω με δύο ερωτήματα:
1) Γιατί έχουμε εξοβελίσει τα διαγράμματα από τις εξετάσεις; Τα βγάζουμε και από την διδασκαλία της Φυσικής; Ή μήπως άλλα διδάσκουμε και άλλα εξετάζουμε;
2) Έχουμε καταργήσει και τα διανύσματα ή είναι η ιδέα μου; Πότε είναι η τελευταία φορά που ζητήθηκε η κατεύθυνση ενός διανύσματος; Μετατρέπουμε τα διανυσματικά μεγέθη σε μονόμετρα ή κάνω λάθος; Σκέφτομαι αυτή τη στιγμή τα θέματα όταν εξεταζόταν σε πανελλαδικό επίπεδο η Β΄ Λυκείου και δεν μπορώ να βρω ένα ερώτημα στον Ηλεκτρομαγνητισμό, που να αναφερόταν στη διεύθυνση της έντασης του μαγνητικού πεδίου.
Να θυμηθώ τα χθεσινά θέματα;
Αντιγράφω από το 3ο θέμα:
β. Να υπολογισθεί το μέτρο της επιτάχυνσης του κέντρου μάζας της σφαίρας κατά την κίνησή της.
γ. Να υπολογισθεί το μέτρο της ταχύτητας του κέντρου μάζας της σφαίρας όταν φθάσει στο άκρο Β.
δ. Να υπολογισθεί το μέτρο της στροφορμής της σφαίρας όταν φθάσει στο άκρο Β.
Αλλά πάνω σε αυτά μου δημιουργήθηκαν δύο απορίες στο δ. ερώτημα:
Α) Γιατί δόθηκε διόρθωση για την ροπή αδράνειας, η στροφορμή δεν είναι ο αριθμός L=Ιω;;
Β) Ποιος είναι ο άξονας που δόθηκε στην διόρθωση; Δεν μπορώ να επιλέξω, είναι ο x ή ο y στο παρακάτω σχήμα; Και σκέφτομαι μετά, έχει καμιά σημασία;;;
Και μετά από αυτά φτάνω στα όρια της κατάθλιψης, διαβάζοντας τα αντίστοιχα θέματα που δίνονται στην Κύπρο.
4 σχόλια:
Ελάχιστα περιθώρια για σύγκριση. 'Αλλη νοοτροπία, άλλο σύστημα και άλλοι στόχοι.
Η (εδώ) κατάστασή θυμίζει εκείνον τον στίχο του Σαββόπουλου "... που οδηγήσαν μια γενιά στα πιο βαθιά χασμουρητά...".
Πιστεύεις Δ.Μ. ότι τα χθεσινά κατοστάρια μπορούν να ανταπεξέλθουν σε τέτοια θέματα σαν τα της Κύπρου ή ήταν προετοιμασμένα για κάτι διαφορετικό?
Να ξεκινήσω από εδώ: "Η (εδώ) κατάστασή θυμίζει εκείνον τον στίχο του Σαββόπουλου "... που οδηγήσαν μια γενιά στα πιο βαθιά χασμουρητά...".
Συμφωνώ απολύτως.....
Για το πρώτο που γράφεις, φίλε Βαγγέλη, (παίρνω το θάρρος να σε αποκαλέσω έτσι επειδή έτσι σε νιώθω, παρακολουθώντας και την δική σου δουλειά) πράγματι είναι άλλο το σύστημα, άλλοι οι στόχοι. Το πρόβλημά μου είναι: Ποιοι είναι οι δικοί μας στόχοι; Ποιο είναι το σύστημά μας;
Όσο για το τελευταίο, πράγματι οι δικοί μας καλοί μαθητές δεν μπορούν να γράψουν τα θέματα της Κύπρου, αφού κανείς δεν τους προετοίμασε για κάτι τέτοιο. Το πρόβλημα είναι ότι οι εξετάσεις δίνουν γραμμή σε όλο το σύστημα για το τι θα διδάξει του χρόνου.
Αν βάζαμε ένα ερώτημα, π.χ. που να είχε κάποια σχέση με το ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΠΕΙΡΑΜΑ μέτρησης της ροπής αδράνειας κυλίνδρου, του χρόνου όλοι οι καθηγητές θα προσπαθούσαν να κάνουν πείραμα και να εξηγήσουν, διδάξουν, απλοποιήσουν πράγματα, γιατί θα περίμεναν κάτι αντίστοιχο. Με αυτά τα θέματα του χρόνου θα πάψω; να διδάσκω ότι η ροπή είναι διάνυσμα!! Γιατί να κουράζω τα παιδιά με άχρηστες;;; γνώσεις;
Και μια προσωπική εμπειρία. Φέτος μέσα στο εργαστήριο, την ώρα που έκανα το πείραμα που προανέφερα, μαθητής μου πέταξε: Τι να τα κάνουμε αυτά; Δεν λύνουμε καμιά Άσκηση; Την ίδια μουρμούρα είχα όταν τους πήγα μια μέρα στο εργαστήριο για να τους παρουσιάσω μερικά αρχείο Interactive Physics, με σκοπό να ξεκαθαρίσουμε πράγματα πάνω στο στερεό.
Να λύσουμε καμιά Άσκηση....
Αγαπητοί φίλοι, το πρόβλημα είναι πολύ πιο περίπλοκο από αυτά που συζητάμε. Ανάγεται στις δομές της σύγχρονης Ελληνικής κοινωνίας και στις απόψεις που έχει η πολιτική ελίτ της πατρίδας μας για την παρεχόμενη παιδεία γι' αυτό τα πράγματα θα είναι πολύ δύσκολα. Οι αλλαγές θα αργήσουν πολύ ακόμη και θα είναι - να με θυμηθείτε - πολύ κατώτερες των προσδοκιών μας.
Γιώργο μαζί σου. Καλά το πας...
Δημοσίευση σχολίου