Τρίτη, 30 Νοεμβρίου 2010

Μονόλογος

Για να είναι σωστή μια διδασκαλία, θα πρέπει ο δάσκαλος, να κάνει τον προγραμματισμό του, να θέσει τους στόχους του και με απόλυτη συνέπεια να προσπαθήσει να τους πραγματοποιήσει. Αν το κάνει, έχει μεγάλη πιθανότητα να έχει ένα καλό αποτέλεσμα ή τουλάχιστον μπορεί να κοιμάται ήσυχος ότι προσπάθησε να κάνει το καλύτερο και θα μπορεί να πει στους μαθητές του: Εγώ σας δίδαξα, έκανα αυτά που νόμιζα ότι πρέπει να διαπραγματευθούμε μέσα στην τάξη,  δουλέψαμε μαζί, από εκεί και πέρα το αποτέλεσμα εξαρτάται και από τη δική σας προσπάθεια…
Προγραμματίζεις, ας πούμε, να τελειώσεις τις ταλαντώσεις  γύρω στις 10 Νοέμβρη, λες γύρω στις 12 βάζω το διαγώνισμα. Το λες και στους μαθητές. Έλα όμως που σου πέφτει ένας περίπατος, τη μέρα που έχεις πει να το βάλεις… Πάμε να βρούμε νέα ημερομηνία.
- την Τρίτη
-Γράφουμε Θρησκευτικά
- την Πέμπτη, 
-   Εμείς κύριε έχουμε Ιστορία.
………………
Τελικά βρίσκεις  μόνο στις 30/11, το ορίζεις, ενώ σκέφτεσαι: Μέχρι τότε τι θα θυμούνται από αυτά που τους τόνισα στην τάξη;
Κάνεις και συνεννόηση με το Μαθηματικό να σου δώσει την 4η ώρα για να πάει πακέτο με την 5η, ορίζετε το πότε θα του την επιστρέψεις εσύ και όλα καλά…
Βγάζεις θέματα, φωτοτυπίες από την προηγούμενη, μην πάει και χαλάσει τελευταία στιγμή το φωτοτυπικό και είσαι έτοιμος.
Το πρωί ξυπνάς νωρίς, έχεις βλέπεις και τη θετική κατεύθυνση της Β, που θα έπρεπε να είχες βάλει μια άσκηση-test, πάνω στις μεταβολές αερίων. Το είχες ετοιμάσει την προηγούμενη βδομάδα, αλλά την ημέρα που ήταν να το βάλεις, είχαν πάει οι μισοί στην Αγγλία με το πρόγραμμα και το άφησες… Έτσι αν και είσαι τώρα στις θερμικές μηχανές, σκέφτεσαι θα βάλω και ένα ερώτημα για απόδοση και εντάξει, το καλύπτω.
Κατασκευάζεις μια άσκηση, την κοιτάς από εδώ από εκεί, λες καλή είναι, εντάξει. Την τυπώνεις, έτοιμος.
Λες δεν την αναρτώ και στο δίκτυο, έχω λίγη ώρα πριν φύγω για το σχολείο. Το κάνεις και αυτό, ντύνεσαι φεύγεις.
Στη διαδρομή κτυπά το κινητό. Είναι ο Ηλίας. 
-Έλα Διονύση, σε παίρνω να μην έρθεις σχολείο.
-Γιατί; 
-   Έχουμε κατάληψη.
…………………………
Πηγαίνεις. Οι συνάδελφοι στο πεζοδρόμιο.
-Τι έγινε; Τι αιτήματα δώσανε; 
-  Να μην κλείνει η πόρτα στις 8.15 και δεν τους επιτρέπουμε να μπουν αργότερα στο μάθημα.
……………………………………………
Καλημέρα.